PhD-Driven Initiatives: HGGS Peer Mentoring
Peer Mentoring stellt ein Forum für thematisch fokussiertes Forschen innerhalb der Graduiertenschule dar. Studiengruppen schließen sich zusammen, um zu einem der Schlüsselkonzepte der HGGS vertieft zu arbeiten und ihre eigene Fragestellung interdisziplinär zu vernetzen. Dabei können sie von einem Team von zwei Professor*innen oder Postdoktorand*innen aus unterschiedlichen Fächerkulturen unterstützt werden. Die Ergebnisse der intensiven Projektarbeit werden von den Studiengruppen durch eine Ausstellung, Publikation, Tagung und/oder einen Workshop öffentlich zugänglich gemacht und erfahren dabei Förderung der Graduiertenschule.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
»HGGS ZINE«
Auf dem 2024 Sommerforum experimentierten HGGS-Mitglieder und eingeladene Wissenschaftler*innen mit verschiedenen Möglichkeiten, wissenschaftliche Erkenntnisse auszudrücken und zu vermitteln. Dazu gehörten eine klassische Papierpräsentation, eine Flash-Talk-Videopräsentation oder kreative Ergebnisse ihrer Forschung (Gedichte, Fotografien, Collagen), die von Mitgliedern der Graduiertenschule in einem Zine zusammengestellt und auf dem Forum präsentiert wurden.
Zine notes (cont.) on "Composing Images of Migration"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
»Decoloniality and Feminism on the Edge:
Epistemologies, Dissenting Subjects and Aesthetics«
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
HGGS - HCTS Peer Group “Body, Crossings”
We consider “Body” and “Crossings” as two keywords that can lead to productive discussions that enrich our understanding of various disciplines, including, but not limited to, gender studies, history, visual arts, and anthropology. Anchored by our primary interest in feminist theories and Asian studies, we aim to expand our frames of investigation through conversations with scholars from diverse backgrounds. The reading group would be open to PhD candidates from all fields, and it will take place on a weekly or bi-weekly basis depending on the preference of the participants.
Details and invitation to join
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
The Spectre Haunting Academia
The aim of this conference was to situate the rise of the Far-Right in conjunction with academic spaces and practices i.e., to understand the macroscopic role Academia has in producing, challenging, and responding to the proliferation of this adaptive ideology. How do scholarly practices and the Far-right interact? How do Far-right governments impact Academia, both nationally and globally? Why are Academia’s responses to and/or co-options by the Far-right so culturally impactful? This is just a selection of questions the conference addressed, especially in the fields of Humanities and Social Sciences, whose engagement with the Far-right has been historically more pervasive.
This conference was addressed specifically to researchers, PhD candidates, and final-semester Master students from 4EU+ partner universities. Researchers from other universities were also welcome. The conference took place at Heidelberg University on 3-4 Sept. 2022.
Conference Programme
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Reclaiming the Body: Feminism, Community and Territory
Exhibition, Lectures & Discussion Rounds
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
HGGS & Graduate Academy:
Podcast and Writing Competition on "Supervision"
Podcast: Supervision
Writing Competition
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
For more information, please contact us at any time during the academic year!